Hoe vervang ik brood?

Dit is de vraag die bij veel mensen zorgt voor stress. Help!

‘ik wil graag een verantwoord voedingspatroon, maar wat moet ik meenemen naar mijn werk of ’s morgens aan mijn kids geven als ik minder brood ga eten? Ik heb geen tijd om uren in de keuken te staan.’

 

112

Alle alarmbellen gaan rinkelen. Niet gek, want het eten van brood zit er zo ingebakken. Tijd om daar wat luchtiger over te doen. Door stap voor stap een verandering door te voeren, werk je aan een verantwoord voedingspatroon voor de lange termijn.

 

Waarom zou je?

Geen stressreactie, maar eenvoudige handvatten om het jezelf makkelijk te maken. Dat begint bij jou motivatie. Waarom wil je minder brood eten? Is dat om gevarieerder te eten zodat je de juiste bouwstoffen binnenkrijgt? Om energiek de dag door te komen of misschien wel omdat het eten van brood je een opgeblazen gevoel geeft, een dip na het eten of een moeilijke stoelgang veroorzaakt.

 

Go for it!

Heb je jou waarom gevonden? Ga dan met enthousiasme aan de slag!

Ik geef je wat tips om stap voor stap meer variatie aan te brengen. Dat begint eenvoudig bij het kiezen voor een voedzamer brood en het maken van een andere keuze voor het beleg.

Download hier het e-Book.

 

Of ga direct aan de slag met deze recepten:

Kruidcake met pastinaak

Een kruidige cake met pastinaak. Verwennerij na een wandeling in de kou, tijdens de feestdagen of gewoon omdat het een heerlijk voedzaam ontbijt is.

Sperziebonen met citroen en knoflook

Een fris (bij)gerecht met pit. Deze peulvrucht is een bron van plantaardige eiwitten. Stoom hem beetgaar en voeg de dressing toe. Zo makkelijk is het!

Hazelnoot-banaancake

Heb je wat te vieren of gun je jezelf een lekker ontbijt? Deze halnoot-banaancake is heerlijk met een verrassend ingrediënt. Slechts 15 minuten voorbereiding! De rest doet de oven voor je.

Rabarber-aardbeitaart

Het seizoen van de rabarber is kort en dus tijd om flink uit te pakken! Rabarber is zuur van smaak en combineert daarom goed met de zoete aardbeien. Deze rabarber-aardbeitaart kun je ook prima als ontbijt eten. Met een voedzame bodem van gemengde noten en dadels.

Mango kokos oats met gember en koriander

Een voedzaam ontbijt deze mango kokos oats met gember en koriander. Lekker romig, zoet en pittig tegelijk!

Vegan mangotaart

Een kleurrijke vegan mangotaart voor Pasen die zo voedzaam is dat je hem ook kunt eten tijdens het ontbijt of de brunch. Veganistisch, vrij van geraffineerde suikers en lekker fris van smaak.


Geef een reactie

Sommige rechten voorbehouden. © 2020 Voedstapje | KvK nr: 77392477 | BTW-id: NL003190962B11