Hey, wat leuk dat je inspiratie op komt doen. Je vindt hier recepten die vrij zijn van gluten, geraffineerde suikers en beperkt in lactose.
Kortom, gezonde voeding om je weer energie te geven. Verbeter jij je voedingspatroon ook stap voor stap?
Zo blijft het leuk! En denk er aan, wees ook trots op de kleine stapjes.

Veel plezier! Liefs, Rianne

Categorie

alle categoriën

Nieuwe recepten

Alle recepten

Zuurkoolpasta met gedroogde cranberry’s

Een makkelijk recept die je in no-time uit je hoofd kent. Bijna geen snijwerk (op een uitje na) en lekkere winterse kost.

Kruidcake met pastinaak

Een kruidige cake met pastinaak. Verwennerij na een wandeling in de kou, tijdens de feestdagen of gewoon omdat het een heerlijk voedzaam ontbijt is.

Rode bieten met portobello en tamari

Heerlijk is dit recept met rode bieten en portobello. Zoete rode ui, een beetje pit van de knoflook en zout van de tamari. Probeer jij het uit?

Sperziebonen met citroen en knoflook

Een fris (bij)gerecht met pit. Deze peulvrucht is een bron van plantaardige eiwitten. Stoom hem beetgaar en voeg de dressing toe. Zo makkelijk is het!

Hazelnoot-banaancake

Heb je wat te vieren of gun je jezelf een lekker ontbijt? Deze halnoot-banaancake is heerlijk met een verrassend ingrediënt. Slechts 15 minuten voorbereiding! De rest doet de oven voor je.

Dadelnotenreep met sinaasappel

Deze dadelnotenreep met sinaasappel is een voedzaam tussendoortje. Perfect om mee te nemen als je een dagje uit gaat. Voor dit recept gebruik ik gemengde noten zodat ik gelijk de verschillende vetzuren combineer.

Meeste Likes

Meer favorieten

Broccolirijst met kip en basilicumdressing

Het is supermakkelijk om te maken, snel klaar en draagt bij aan je gezondheid. Broccoli is een echt superfood te noemen.

Pannenkoek banaan-haver (zonder ei)

Wil je je kids verrassen met een healthy ontbijtje? Deze pannenkoekjes vallen vast en zeker in de smaak. Lekker zoet en voedzaam door de banaan en havermout.

Zelfgemaakte nasischijf uit de oven

Dit is weer zo’n recept waar je alle kanten mee op kunt. Als hapje bij de borrel, als lunch of als aanvulling op je maaltijd. Deze zelfgemaakte nasischijf uit de oven is niet alleen lekkerder dan de ‘vette hap’, maar ook nog eens een stuk verantwoorder.

Laatste artikelen

Alle artikelen

Boost je weerstand in deze tijd met veel groenten, ontstekingsremmende kruiden en specerijen en gezonde vetten.

Het blijkt toch steeds weer een uitdaging om gevarieerd te lunchen. Als gemakseters zijn we gewend aan onze boterham, crackers en cup-a-soup. Maar dat kan voedzamer, lekkerder en gevarieerder! In deze blog daarom vijf recepten voor makkelijke lunchrecepten die je mee kunt nemen naar school, werk of een dagje uit. Prepping is ‘the key’ Wil […]

Nog even natafelen met deze drie heerlijke nagerechten. Je maakt ze al voordat je aan tafel gaat, zodat je tussendoor niet weer de keuken in hoeft te duiken maar bij je gasten kunt zijn. Tip: maak de nagerechten een dag van te voren. De recepten zijn voor 4 personen.   Healthy ferrero rocher Ingrediënten: 50 […]

Sommige rechten voorbehouden. © 2020 Voedstapje | KvK nr: 77392477 | BTW-id: NL003190962B11